Τετάρτη 22 Οκτωβρίου 2008

Φαζέλ Χουσνού Νταγλαρτζά: Τα πάντα είναι σχετικά

ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΕΙΝΑΙ ΣΧΕΤΙΚΑ

Για μένα το βουνό
Είν’ έρημο.
Εγώ πάλι είμαι άυπνος
Σύμφωνα με το βουνό.

Για
Το βουνό
Είμαι
Παράφρονας.

Για
Μένα
Το βουνό
Πεινάει απλώς.

Σύμφωνα με το βουνό
Δεν φτάνω να τ’ αγγίξω με το χέρι μου.
Κατά τη γνώμη μου
Δεν φτάνει ούτε το βουνό.

ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΕΙΝΑΙ ΣΧΕΤΙΚΑ
 
Για μένα το βουνό 
Είν’ έρημο.
Εγώ πάλι είμαι άυπνος 
Σύμφωνα με το βουνό. 
 
Για 
Το βουνό 
Είμαι 
Παράφρονας. 
 
Για 
Μένα 
Το βουνό 
Πεινάει απλώς.
 
Σύμφωνα με το βουνό 
Δεν φτάνω να τ’ αγγίξω με το χέρι μου. 
Κατά τη γνώμη μου
Δεν φτάνει ούτε το βουνό.

1955
[Από την ποιητική συλλογή Ασού]



ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Μικρό ανάθημα εις μνήμην του σημαντικού Τούρκου ποιητή Fazıl Hüsnü Dağlarca [26 Αυγούστου 1914-15 Οκτωβρίου 2008]. Πέθανε τα ξημερώματα της περασμένης Τετάρτης σε νοσοκομείο της Κωνσταντινούπολης όπου νοσηλευόταν, από τις 28 Σεπτεμβρίου, λόγω της νεφρικής ανεπάρκειας που τον ταλαιπωρούσε.

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ